Onko srilankalaisten kirjailijoiden kirjoja julkaistu suomeksi?

Kysytty

Onko srilankalaisten kirjailijoiden kirjoja julkaistu suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä on. Tosin on niin, että tunnetut srilankalaiset kirjailijat asuvat ulkomailla ja siellä he ovat myös tunnetut teoksensa julkaisseet. Tunnetuimpia ovat Colin De Silva, jolta on suomennettu Sinhalan tuulet ja Michael Ondaatje, jolta on suomennettu Anilin varjo, Englantilainen potilas ja Leijonan puvussa. Lisätietoja srilankalaisesta kirjallisuudesta saa esim. sivulta http://www.lankalibrary.com/books.html .