Otsikko
Mistä mahtaisin löytää nykyvenäläisten kirjailijoiden kirjoittamia kirjoja, lähinnä kirjailijat ovat kiven takana?

Kysytty

Mistä mahtaisin löytää nykyvenäläisten kirjailijoiden kirjoittamia kirjoja, lähinnä kirjailijat ovat kiven takana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kokoelmista on mahdollista saada luettelo esimerkiksi viime vuosina hankituista venäjänkielestä suomennetuista romaaneista. Tässä muutamia kirjailijoita listalta: Boris Akunin, Valerija Alfejeva, Irina Denežkina, Darja Dontsova, Ruben Gallego, Anatoli Gordijenko, Viktor Jerofejev, Andrei Konstantinov, Vladimir Krjukov, Anatoli Mariengof, Alexandra Marinina, Aleksandr Morozov, Viktor Pelevin, Vasili Rozanov, Marina Tsvetajeva, Leonid Tsypkin, Boris Zahoder, Anatoli Zlobin, Mihail Zostsenko.

Lisäksi näiden kirjakauppojen sivuilta löytyy valikoima venäläistä kaunokirjallisuutta. Teokset ovat tosin venäjänkielisiä, eikä niitä kaikkia ole suomennettu.
Ruslania Books on venäläisten kirjojen, lehtien, karttojen, ATK-ohjelmien, videoiden, musiikin ja nuottien maahantuoja ja jälleenmyyjä:
http://www.ruslania.com/language-4/context-97/entity-1.html
Venäläisten kirjojen erikoisliike:
http://www.oneginbo.com/

Jyväskylän yliopiston taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitoksen kurssin Uudempi venäläinen kirjallisuus kirjailijasuosituksia:
Ahmadulina, Ahmatova, Aitmatov, Belov, Belyi, Babel, Bulgakov, Ehrenburg, Ginzberg, Grossman, Harms, Hlebnikov, Jevtušenko, Leonov, Mandelsatam, Pasternak, Paustovski, Rasputin, Rybakov, Solženitsyn, Tšvetajeva, Vožnesenskaja
http://www.jyu.fi/hum/laitokset/taiku/taiku_opiskelu/ops/kirjallisuus_k…