Voisitteko kartuttaa valikoimaanne muutamalla suomalaisella bändillä? Erityisesti toivoisin, että tietoa löytyisi enemmän KWN-bändistä, koska…

Kysytty

Voisitteko kartuttaa valikoimaanne muutamalla suomalaisella bändillä? Erityisesti toivoisin, että tietoa löytyisi enemmän KWN-bändistä, koska musiikinesitelmäni on jo huomenna 27.2.2004!!! Toivoisin hyvin pikaista vastausta kysymykseeni!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehdet ja Internet ovat usein paras tapa löytää tietoa uusista asioista ja sellaisista ilmiöistä, joista ei välttämättä ole kirjoja. Usein juuri suomalaiset tämän hetken bändit ovat tällaisia asioita. Kirjastoissa voi käyttää Internet-yhteydellä varustettuja tietokoneita ja niihin tulee paljon lehtiä, myös musiikkilehtiä.

Saadaksesi selville, missä lehdissä on ilmestynyt vaikkapa jotakin bändiä käsitteleviä artikkeleja, voit käyttää esim. Aleksi-tietokantaa, joka on asiakkaiden käytössä Helsingin kaupungikirjaston toimipisteissä. Tietokannan käyttämiseen voi aluksi pyytää apua kirjaston henkilökunnalta.

En ole kuullut KWN-nimisestä bändistä, mutta jos nimestä oli tippunut A-kirjain ja kyse on KWANista, sain Aleksin kautta selville, että bändin ja erityisesti sen laulajan haastatteluja on ilmestynyt useammassakin lehdessä. Eräs artikkeli on Soundin numerossa 4/2001, toinen Rumbassa 19/2002. Osoitteessa http://www.helmet.fi/ voit tarkistaa, missä lähelläsi olevassa kirjastossa näitä lehtiä säilytetään. Soundin ja Rumban vanhoja numeroita on ainakin Itäkeskuksessa ja Pasilan musiikkiasemalla.