Voisitko suomentaa PRO PATRIA se lienee latinaa

Kysytty

voisitko suomentaa PRO PATRIA se lienee latinaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pro patria tarkoittaa isänmaan puolesta. Tämän ja muitakin latinankielisiä sanontoja löydät kirjasta: Kivimäki Arto, Summa summarum : latinankielisiä termejä, luokka 89.82.

5 ääntä

Kommentit

Latinan sanontoihin tutustuu myös latinan kielen johdanto- ja alkeiskursseilla. Ne ovat käyneet harvinaisiksi, mutta joissakin kansalais-/työväenopistoissa on tarjontaa tänä syyskautenakin, myös etänä toispaikkakuntalaisten ulottuvilla kuten lyhytkurssi Hiiden Opistolla ja normaalimittainen Etelä-Karjalan kansalaisopistolla.

Alkeiskurssi (18.9.2023-) näkyy myös Pieksämäen seutuopiston ohjelmassa: oppilaita on sekä paikan päällä että "myös etäyhteydellä".