Otsikko
Voisitko neuvoa miten kirjahyllyn/kirjan voi löytää tällaisene tekstin avulla 84.2HER ? Esim: jos netistä katsoo kirjan ja se on vaikea löytää…

Kysytty

Hei! Voisitko neuvoa miten kirjahyllyn/kirjan voi löytää tällaisene tekstin avulla 84.2HER ? Esim: jos netistä katsoo kirjan ja se on vaikea löytää kirjastosta..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikille kirjaston kirjoille on annettu oma luokkansa ja tuo 84.2 on romaanien luokka. Luokan lisäksi kannattaa tarkistaa netistä, että millä osastolla kirja on. Näitä 84.2-luokan kirjoja voi olla lasten, nuorten tai aikuisten osastolla.

Luokan perässä oleva HER tarkoittaa kohtaa josta kirja hyllystä löytyy. Yleensä kirja on hyllyssä tekijän sukunimen mukaan, mutta jos kirjalla on paljon tekijöitä, niin se voi olla myös kirjan nimen mukaan.

Kannattaa kysyä apua omasta kirjastosta, jos tuntuu, ettei hyllyä löydy.