Voisiko kirjaston aukioloaikoja vuorottaa silleen, että öisin olisi auki yksi kirjasto metroradan varrella? Opiskelu ja muu sellainen on hauskempaa seurassa ja…

Kysytty

Hei!

Voisiko kirjaston aukioloaikoja vuorottaa silleen, että öisin olisi auki yksi kirjasto metroradan varrella? Opiskelu ja muu sellainen on hauskempaa seurassa ja öisin on aina rauhallisempaa. Nukun itse aika vähän, enkä tykkää baareista, niin olisi kiva kun ei tarttisi lueskella yksin lampun valossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos palautteesta!

Ehdotuksesi on mielenkiintoinen. Kirjastojen aukioloaikoja on pidennetty viime vuosina ja todennäköisesti tullaan pidentämään mahdollisuuksien mukaan tulevina vuosina. Kaikkia mahdollisia keinoja palvella asiakkaita tehokkaammin varmasti pohditaan. Yökirjasto vaatisi monenlaista tekniikkaa ja esimerkiksi vartiointia. Tämä puolestaan tarkoittaa kustannuksia.

Omatoimikirjastoja on pääkaupunkiseudullakin jo jonkin verran. Niitä voi käyttää myös varsinaisten aukioloaikojen ulkopuolella, mutta yöaikaan mikään omatoimikirjastoista ei ole asiakkaiden käytettävissä. Helsingin kirjastoista ainoastaan Jakomäessä on mahdollisuus käyttää kirjastoa varsinaisen aukioloajan ulkopuolella.

Voit antaa palautetta asiasta myös sähköisellä lomakkeella. Jos laitat palautteeseen yhteystietosi, saat vastauksen siltä taholta, joka vastaa kirjaston hallinnossa ja kehittämisessä tämän tyyppisistä asioista.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Palaute(3938)
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Omatoimikirjastot