Otsikko
Voiko eri asuinkunnassa saada kirjastokortin joltain toiselta asuinkunnalta, vaikka asuisikin eri asuinkunnassa kuin miltä asuinkunnalta kirajastokortin…

Kysytty

Voiko eri asuinkunnassa saada kirjastokortin joltain toiselta asuinkunnalta, vaikka asuisikin eri asuinkunnassa kuin miltä asuinkunnalta kirajastokortin haluaisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä voi. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa) kaupunginkirjastojen lainausoikeuden, kirjastokortin ja tunnusluvun saat esittämällä kirjaston hyväksymän valokuvalla ja henkilötunnuksella varustetun henkilötodistuksen ja ilmoittamalla osoitteesi. Kotiosoitteen on oltava Suomessa. Alle 15-vuotias saa kirjastokortin huoltajan tai muun täysi-ikäisen takaajan suostumuksella. Lainauskiellossa olevaa kirjaston asiakasta ei hyväksytä takaajaksi.
Lisätietoja: http://www.helmet.fi -> Ohjeita -> Käyttösäännöt tai lähimmästä HelMet-kirjastosta.