Olen Helmetin kautta varannut tärkeän kirjan, joka on nyt saapunut haettavaksi kirjastoon. Olen nyt kuitenkin lomalla, enkä pääse hakemaan kirjaa määräajan…

Kysytty

Hei,

Olen Helmetin kautta varannut tärkeän kirjan, joka on nyt saapunut haettavaksi kirjastoon. Olen nyt kuitenkin lomalla, enkä pääse hakemaan kirjaa määräajan kuluessa. Voinko lähettää jonkun toisen hakemaan kirjan puolestani? Pitäisikö heillä olla kirjastokorttini, kortin numero tai jotain muuta tietoa saadakseen kirjan lainattua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä voit lähettää toisen hakemaan kirjan puolestasi. Kirjastokortti on henkilökohtainen, joten hänen täytyy lainata kirja sinulle omalla kortillaan. Senjälkeen kirjan varaustiedot poistetaan sinun tiedoistasi.