Miksi nettilainaaminen on tehty näin vaikeaksi? Olen yrittänyt varata haluamiani teoksia netin kautta (minulla on voimassaoleva kirjastokortti ja…

Kysytty

Miksi nettilainaaminen on tehty näin vaikeaksi? Olen yrittänyt varata haluamiani teoksia netin kautta (minulla on voimassaoleva kirjastokortti ja nettivarauksiin tarvittava tunnusluku), mutta mistään en löydä kohtaa varaukset/nettivaraus. Saan kyllä laitettua kortin numeron, yhteystietoni, haluamani kirjojen nimet, mutta kun jostakin pitäisi löytää kohtaa että haluan nämä teokset varata, niin sitäpä ei löydy. Tai sitten se on niin hyvin piilotettu, että se vaatii jo ylimääräistä salapoliisitaitoa. Toivottavasti saan vastauksen. Kiitos..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaaminen aloitetaan etsimällä sen teoksen tiedot, joka halutaan varata. Sillä ruudulla, jolla näkyvät tiedot ja sijainnit eri kirjastoissa, on myös ruudun yläreunassa oranssi varaus-painike, josta pääsee lisäämään nimensä ym. tarvittavat tiedot. Varaus siis aloitetaan etsimällä haluttu teos. Täältä löytyy lisää tietoa varaamisesta:

http://www.helmet.fi/screens/help_fin.html#varaaminen