Miten aineiston varaus onnistuu Turun kaupunginkirjastossa netin kautta? Tunnusluku on hommattu, olen tehnyt saamani ohjeen mukaan, mutta sivustolta ei löydy…

Kysytty

Miten aineiston varaus onnistuu Turun kaupunginkirjastossa netin kautta? Tunnusluku on hommattu, olen tehnyt saamani ohjeen mukaan, mutta sivustolta ei löydy oikeaa toimintoa.
IntroActive -toiminnatkin pitäisi saada päälle omat tiedot kohdasta. Omissa tiedoissa vain ei ole ilmoitustapa- ja hakuehdot -painiketta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varauksen Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteriin voi tehdä seuraavasti. Mene kirjaston kotisivulle http://borzoi.kirja.turku.fi:80/Intro?formid=form1 ja tee haku teoksesta, jonka haluat varata. Mikäli teos on rekisterin mukaan lainassa, klikkaa sinisellä kirjoitettua linkkiä ("lainassa"), jolloin pääset varaamaan teoksen valittuasi noutopaikan (osasto/kirjasto). Sivun alareunassa on "tee varaus"-painike, jolla saat varattua teoksen.
Voidakseen käyttää IntroActiven erikoispalveluja, täytyy ensin avata yhteys palveluun henkilökohtaisesti kirjastossa. Sitä varten tarvitaan kirjastokortti ja henkilöllisyystodistus. Kun yhteys on avattu, IntroActive -toiminnot saat päälle menemällä samalta sivulta http://borzoi.kirja.turku.fi:80/Intro?formid=form1 kohtaan "omat tiedot". Tällä näytöllä sinun täytyy antaa asiakastunnuksesi (kirjastokortin numero) ja salasanasi ja pääset kirjautumaan sisään. Tällöin pääset "yhteystiedot"-näytölle. Tältä sivulta pääset sitten valitsemaan ilmoitustavan ja tekemään omat hakuehtosi.