Varaisin luokalleni (3-luokka) kirjoja koulumme kirjastoon. Tein varaukset Helmetin kautta. Kirjoja ei voinut kuitenkaan lainata useampaa kappaletta kerrallaan…

Kysytty

Hei!
Varaisin luokalleni (3-luokka) kirjoja koulumme kirjastoon. Tein varaukset Helmetin kautta. Kirjoja ei voinut kuitenkaan lainata useampaa kappaletta kerrallaan palvelun kautta.
Voisitteko te varata järjestelmän kautta useampia kappaleita varattuja kirjoja? Tässä olisi tarvittavat lukumäärät:

Konsta leirikoulussa (Kallioniemi) 4 kpl
Ykkösjätkät (Kivekäs) 5 kpl
Ylipainoinen yksisarvinen ja muita satuja 4 kpl
Älä pelkää, Sinttu (Hallberg) 5 kpl
Muurahainen joka lähti lääkäriin (Topelius) 2 kpl
Meidän luokka nousukiidossa (Marttinen) 6 kpl

Noudan kirjat Opinmäen kirjastosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ennen kirjastojärjestelmämme päivitystä tämän vuoden alussa, ei todellakaan voinut varata kuin yhden kappaleen per kortti.
Nyt voimme helposti tehdä useampia varauksia samasta kirjasta, mutta edelleenkään emme voi taata, että kirjat saapuvat samaan aikaan.
Esim. luokalle varattavat kirjat saattavat tulla jopa kuukauden välein. (Toki näin käy joskus kirja per kortti varailussa)

Mukavaa olisi myös muistaa perua turhat varaukset, kun tarpeellinen määrä kirjoja on saatu.

Hoidan asianne järjestelmään.