Kysymykseni koskee Helmet-verkkopalvelua. Jos jostakin teoksesta on olemassa useita painoksia eri vuosilta, voiko jollakin varata teoksen mitä tahansa painosta…

Kysytty

Hei,

kysymykseni koskee Helmet-verkkopalvelua. Jos jostakin teoksesta on olemassa useita painoksia eri vuosilta, voiko jollakin varata teoksen mitä tahansa painosta vai pitääkö valita, mitä painosta haluaa varata? Voinhan tietysti tehdä varauksen kaikkiin eri painoksiin erikseen, mutta se ei tunnu kaikkein fiksuimmalta tavalta toimia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Helmet -verkkopalvelussa ei voi varata tietyn teoksen mitä tahansa painosta vaan haluttu painos täytyy valita erikseen. Kaunokirjallisuudessa painoksella ei välttämättä ole mitään väliä, mutta tietokirjallisuudessa uusimmissa painoksissa on usein uutta tarkistettua tietoa, jolloin painoksella on jo enemmän merkitystä.