Uutuusteos oli muutaman viikon kirjastossa, ja sen saatavuusmerkintänä oli "Käsittelyssä". Sitten merkinnäksi muuttui "Poistettu". Mistä on kyse?

Kysytty

Uutuusteos oli muutaman viikon kirjastossa, ja sen saatavuusmerkintänä oli "Käsittelyssä". Sitten merkinnäksi muuttui "Poistettu". Mistä on kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käsittelyssä-tila tarkoittaa yleensä sitä, että kyseessä on uusi kirja, jota käsitellään juuri lainauskuntoon. Kirjasta tarkempaa tietämättä on kuitenkin vaikea sanoa, miksi kirja on heti poistettu. Yksi mahdollisuus on, että kirja on saapunut kirjastoon viallisena, eli esimerkiksi sivuja on puuttunut.