Otsikko
Urho Kekkonen vihittiin kunniatohtoriksi Prahan Yliopistolla 4.10.1969. Hän piti tilaisuudessa puheen. En ole löytänyt puhetta omin voimin, tarvitsisin apua…

Kysytty

Urho Kekkonen vihittiin kunniatohtoriksi Prahan Yliopistolla 4.10.1969. Hän piti tilaisuudessa puheen. En ole löytänyt puhetta omin voimin, tarvitsisin apua puheen löytämisessä. Löytäisikö kirjastonhoitaja se minulle ja toimittaisi sähköpostiini.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Presidentti Kekkonen piti 4.10.1969 matkallaan Tshekkoslovakiaan ainakin kaksi puhetta: saapumispuheen maahan tullessaan ja puheen kunnianmerkkitilaisuudessa. Nämä puheet löytyvät Kansalliskirjaston Doria-julkaisuarkistosta:

http://www.doria.fi/xmlui/handle/10024/7353/browse?order=ASC&rpp=20&sor…

Kunniatohtoriksi vihkimispuheesta ei löytynyt tietoa.