Otsikko
Mistä mahtaisivat löytyä Helsingin ja Turun yliopistojen tohtoripromootioissa pidetyt puheet?

Kysytty

Mistä mahtaisivat löytyä Helsingin ja Turun yliopistojen tohtoripromootioissa pidetyt puheet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tohtoripromootioista julkaistaan omia juhlajulkaisujaan, jotka saattavat sisältää puheitakin. Näitä voi etsiä kirjastossa esim. Linda-tietokannasta joko itse tai pyytää virkailijaa tekemään tiedonhaun. Sopiva hakulauseke voisi olla Lindan perushaussa: promootio and ("helsingin yliopiston" or "turun yliopiston"). Hakutyypiksi valitaan komentohaku.
Toki puheita sisältäviä promootiojulkaisuja voi myös kysyä suoraan yliopistoista. Vaihdenumerot yliopistoihin ovat: Helsingin yliopisto p. (09) 1911, Turun yliopisto p. (02) 333 51 .