Tyttöni sai nimeksensä Dina. Haluisin tietää, mitä nimi tarkoittaa ja mistä se on peräisin. Kiitos!

Kysytty

Tyttöni sai nimeksensä Dina. Haluisin tietää, mitä nimi tarkoittaa ja mistä se on peräisin. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi Dina (Diina)´oikeus´ tulee hepreasta. Dina oli Jaakobin ja Lean tytär. Nimen hepreankielinen asu on דִינָה

Lähde: Kuka on kukin Raamatussa. 1996 Oy Valitut Palat.