Otsikko
Tulisiko mieleen kaunokirjallista teosta, jonka päähenkilö/-t kuuntelee työkseen?

Kysytty

Hei, tulisiko mieleen kaunokirjallista teosta, jonka päähenkilö/-t kuuntelee työkseen ja joka myös käsittelee aiheensa tasolla - tavalla tai toisella - kuuntelemista?

Vastaus

Vastattu

Tässä muutama vinkki.

Bertényi, Patricia G.: Salaisuuksien galleria

Kuusisto, Stephen: Kuulokuvia : muistoja sokeudesta ja kuuntelemisesta

Mai, Jia: Pimeä voima

Maupin, Armistead: Yön kuuntelijat

Šiškin, Mihail: Neidonhius

3 ääntä

Kommentit

Heinrich Böllin novelli Tohtori Murken kootut tauot kertoo enimmäkseen juuri työkseen kuuntelemisesta. Löytyy suomennettuna samannimisestä kokoelmasta.