Otsikko
Pidän paljon historiallisista romaaneista joiden tapahtumat sijoittuvat Suomeen. Hovimäki-sarjan olen jo löytänyt ja kaipaan lisää "samanlaista"..Voisitteko…

Kysytty

Pidän paljon historiallisista romaaneista joiden tapahtumat sijoittuvat Suomeen. Hovimäki-sarjan olen jo löytänyt ja kaipaan lisää "samanlaista"..Voisitteko kertoa kirjailijoita, kirjoja tai kirjasarjoja, jotka voisivat kiinnostaa minua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama kiva ehdotus:
Tuominen, Pirjo: Linnat (2005)
Oranen, Raija: Maan aamu-trilogia: Maan aamu, Huviretki ja Pitkät hiukset
Oranen, Raija: Ketunpesä (2005)
Sund, Lars: Puodinpitäjän poika (1998)
Sund, Lars: Erikin kirja (2004)
Vanhempaa kaunokirjallisuutta ei ole asiasanoitettu, mutta neuvonnassa on bibliografia historiallisista romaaneista.
Esim. Heikkilä, Mirja: Kuin maahisten veri (1982), Unikankareen kellot (1988), Aurajoen tytär (1991)