Mistä voisin löytää vanhojen suomalaisten kirjalijoiden täydellisiä teosluetteloita, joista kävisivät ilmi myös lehtiartikkelit ja erilaisiin julkaisuihin…

Kysytty

Mistä voisin löytää vanhojen suomalaisten kirjalijoiden täydellisiä teosluetteloita, joista kävisivät ilmi myös lehtiartikkelit ja erilaisiin julkaisuihin kirjoitetut tekstit? Hakemiani kirjailijoita: Juhani Aho, Minna Canth, Aleksis Kivi, Tove Jansson, Pentti Haanpää, Aino Kallas, Toivo Pekkanen, Elias Lönnrot, Mika Waltari (vuoden 1958 jälkeen) ja Runeberg

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kangasalan pääkirjaston käsikirjastossa on seuraavat matrikkelit: Suomen kirjailijat 1809 - 1916, Suomen kirjailijat 1917 - 1944, Suomen kirjailijat 1945 - 1970 sekä Suomen kirjailijat 1945 - 1980. Niissä on tarkimmat teosbibliografiat. Lehtikirjoituksista on maininta, että laajatuotantoisten ammattikirjoittajien lehtituotantoa ei ole poimittu mukaan. Matrikkelit on julkaissut Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, josta voi kysyä lisätietoja. Osoite on http://www.finlit.fi .