Tervehdys! Mikä mahtaa olla tämän päivän tilanne sähköisten kirjojen suhteen yleisissä kirjastoissa? Löytyykö niitä esim. Turun seudulta lainattavaksi ja miten…

Kysytty

Tervehdys! Mikä mahtaa olla tämän päivän tilanne sähköisten kirjojen suhteen yleisissä kirjastoissa? Löytyykö niitä esim. Turun seudulta lainattavaksi ja miten lainaus käytänössä tapahtuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

E-kirjoja lainataan Suomessa jo aika monesta kunnalisesta kirjastosta. Turun kaupunginkirjastossa tai Turun naapurikunnissa e-kirjoja ei vielä ole lainattavana aineistona, mutta ainakin Loimaan ja Salon seuduilla tällainen mahdollisuus on.

Turun osalta tilanne on kesken. Syksyn 2004 aikana asiasta neuvotellaan ja tehdään päätös. Tarkoista aikatauluista en osaa sanoa, koska neuvottelut ovat kesken.