Onko Lahdessa mahdollisuus lainata sähköisiä kirjoja?

Kysytty

Onko Lahdessa mahdollisuus lainata sähköisiä kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden tiedekirjaston (www.lahdentiedekirjasto.fi) kokoelmasta on jo muutaman vuoden ajan voinut lainata sähköisiä kirjoja. Sähköisen kirjan lainaamiseksi tarvitset Lahden tiedekirjaston kirjastokortin, siihen liittyvän salasanan sekä tietokoneelle ladattavan ohjelmiston (Adobe Digital Editions), jonka avulla e-kirjan saa lainattua ja luettua. Seuraavasta linkistä voit katsoa tarkemmat ohjeet sähköisen kirjan lainaamiseksi Lahden tiedekirjastosta.
http://www.lahdentiedekirjasto.fi/kirjastopalvelut/kokoelmat_ekirjat.ht…

Lahden kaupunginkirjastossa selvitetään parhaillaan sopivinta palveluntarjoajaa, jonka kautta saisimme hankittua sähköisiä kirjoja asiakkaillemme lainattavaksi. Tällä hetkellä ko. yrityksiä ei kuitenkaan ole kovin montaa ja siksi olemme odottavalla kannalla. Lisäksi sähköisten kirjojen kokoelma näillä palvelutarjoajilla on vielä toistaiseksi ollut erittäin tietokirjapainotteista ja suurimmalta osin englanninkielistä. Tilanne kehittyy kuitenkin koko ajan, joten saattaa olla, että lyhyenkin ajan kuluessa myös Lahden kaupunginkirjastosta voi ladata sähköisiä kirjoja joko omalle tietokoneelle tai erilliseen e-kirjan lukulaitteeseen.