Teen tutkielmaa/ryhmätyötä kehityspsykologian kurssille, aiheena Lev Vygotsky. Olisiko jokin suomenkielinen teos, jossa hänen teoriaansa olisi selitetty? …

Kysytty

Teen tutkielmaa/ryhmätyötä kehityspsykologian kurssille, aiheena Lev Vygotsky. Olisiko jokin suomenkielinen teos, jossa hänen teoriaansa olisi selitetty?

Käytettävissäni on tällä hetkellä Vilkko-Riihelä-Laine, Mielen maailma 2, kehityspsykologia. Lisäksi opettaja antoi aineistoa kirjasta Näkökulmia kehityspsykologiaan. Haluaisinkin tietää olisiko vielä jokin hyvä suomenkielinen teos, josta voisi olla apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vygotskyn teoriaa käsitellään mainitsemiesi lisäksi ainakin näissä kahdessa suomenkielisessä kirjassa:

Miettinen, Reijo: Kognitiivisen oppimisnäkemyksen tausta, 1988 (luku L. S. Vygotsky ja kulttuurihistoriallisen koulukunnan synty)

Varhaiskasvatuksen teoriasuuntauksia, 2001 (luku Piaget'n ja Vygotskin merkitys varhaiskasvatuksessa)