Otsikko
Millaisia ihmisen elämänkaari kirjoja olisi saatavilla? Haluaisin tietää mitkä asiat ovat kaikille samoja elämän eri vaiheissa.

Kysytty

Millaisia ihmisen elämänkaari kirjoja olisi saatavilla? Haluaisin tietää mitkä asiat ovat kaikille samoja elämän eri vaiheissa.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia suosittuja ja yleistajuisia teoksia, joista voisi lähteä liikkeelle.

Fysiologiaa ja biologiaa:

Juul Nielsen, Lotte, et al. Ihmeellinen ihminen.

Sinclair, D., LaPlante, M., & Hartikainen, T. (2021). Elinkaari: Mistä vanheneminen johtuu ja mitä sille voi tehdä?

Psykologiaa:

Dunderfelt, Tony. Elämänkaaripsykologia: Lapsen kasvusta yksilön henkiseen kehitykseen.

Niemelä, Pirkko, ja Jan-Erik Ruth. Ihmisen elämänkaari.

Pulkkinen, L. (1996). Lapsesta aikuiseksi.

Vuorinen, R. (1997). Minän synty ja kehitys: Ihmisen psyykkinen kehitys yli elämänkaaren.