Saisinko lähdeviitteitä teoksista ja lehdistä,jossa käsitellään puheaktia, puheaktiteoriaa tai illokutiivista aktia!

Kysytty

Saisinko lähdeviitteitä teoksista ja lehdistä,jossa käsitellään puheaktia, puheaktiteoriaa tai illokutiivista aktia!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toivottavasti seuraavista teos- / artikkelitiedoista on hyötyä. Opinnäytetöitä saa yliopiston laitoksilta ainakin katsottavaksi ja niitä voi yrittää kaukolainata lähikirjaston kautta. Artikkeleita (viitteessä lukee ARTO) voi kysyä esim. yliopistonsa kirjaston kautta:

Tofferi, Heile, Illokutiivisen sävyn ilmeneminen englannissa / Heile Tofferi [Turku] , 1987. Pro gradu -työ : Turun yliopisto , englantilainen filologia.

Ropponen, Sirpa, Der illokutionäre Akt : ein sprechakttheoretischer Ansatz / Sirpa Ropponen. Helsinki : Helsingin yliopisto , 1999. Pro gradu -työ , Germaaninen filologia

Lähteenmäki, Mika, Ironian loogis-pragmaattisista malleista (artikkeli kokoomateoksessa). Puhekulttuurit ja kielten oppiminen : AFinLAn vuosikirja 1994.

Riikonen, Kaarina, Kristianin illokutiiviset puheaktit puheaktit iässä 3.1. - 3.7 / Kaarina Riikonen. Oulu : [K. Riikonen] , 1994. Pro gradu -työ : Oulun yliopisto , Suomen ja saamen kielen laitos

[ 1 ] Categories and complements of illocutionary verbs in a cognitive perspective Vanparys, Johan LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 2 ] Communication as experience a Reinachian inquiry Lundsten, Lars ARTO - kotimainen artikkeliviitetietokanta

[ 3 ] Essays in speech act theory LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 4 ] Imperativsatsernas funktion i svenskan Kiuru, Maarit LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 5 ] Kommunikativnye strategii russkoj reči Ânko, T. E. LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta
[ 6 ] Konklusiven Sprechhandlungen Studien zur Pragmatik, Semantik, Syntax und Lexik von begründen, erklären-warum, folgern und rechtfertigen Klein, Josef LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 7 ] Limited Inc Derrida, Jacques LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 8 ] Osnovy teorii diskursa Makarov, Mihail L'vovič LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 9 ] Puheaktit ja joukkoviestintä Silvo, Ismo ARTO - kotimainen artikkeliviitetietokanta
Sisältyy julkaisuun Tiedotustutkimus : 9(1986) : 1, s. 3-11

[ 10 ] Skinnerin metodi puheaktiteorian soveltamisesta aatehistorian tutkimukseen Kumpula, Teemu LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 11 ] Speech act and Sachverhalt Reinach and the foundations of realist phenomenology LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 12 ] Speech acts and literary theory Petrey, Sandy LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 13 ] Suoraviivaisemman tekstiteorian puolesta Pietilä, Kauko ARTO - kotimainen artikkeliviitetietokanta
Sisältyy julkaisuun Tiedotustutkimus : 9(1986) : 2, s. 79-85

[ 14 ] Theory of speech and language Gardiner, Alan LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokanta

[ 15 ] Tulkinnan ja arvostelun suhteesta Kusch, Martin ARTO - kotimainen artikkeliviitetietokanta
Sisältyy julkaisuun Tiede & edistys : 1988, vol. 13, nro 2, s. 150-154