Löytyykö Herzbergin kirjaa the motivation to work mistään suomeksi? Etenkin sen sisältämä kahden faktorien teoria olisi hyvä saada suomeksi, joka koskee…

Kysytty

Löytyykö Herzbergin kirjaa the motivation to work mistään suomeksi? Etenkin sen sisältämä kahden faktorien teoria olisi hyvä saada suomeksi, joka koskee työtyytyväisyyttä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Frederick Herzbergin teosta "The motivation to work" ei valitettavasti löydy suomennettuna.

Löysin kuitenkin seuraavanlaisen opinnäytetyön, jossa todennäköisesti on tietoa tästä kahden faktorin teoriasta:

Ketola, Maarit:
Raision kaupungin työntekijöiden työtyytymättömyys ja henkinen väsymys Herzbergin motivaatioteorian valossa / Maarit Ketola, Anne Linna.
Turku : TuKKK , 1995.
Opinnäyte : Turun kauppakorkeakoulu , Hallinto.

Lisäksi internetistä löytyy tietoa teoriasta hakukone Googlen avulla, käyttämällä hakulauseketta "kahden faktorin teoria" ks. linkki:
http://www.google.com/search?hl=fi&rls=com.microsoft%3A*&q=%22kahden+fa…