Otsikko
Mitkä ovat suomen kielen vanhimmat alkuperäiset sanat, jotka eivät esiinny missään muussa ugrilaisessa kielessä ja jotka on saatu Suomeen…

Kysytty

Mitkä ovat suomen kielen vanhimmat alkuperäiset sanat, jotka eivät esiinny missään muussa ugrilaisessa kielessä ja jotka on saatu Suomeen ilmeisesti jostakin vanhemmasta kielestä, jota on puhuttu kivikaudella Suomen alueella.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kannattaa lähteä liikkeelle Suomen kielen etymologiaa ja leksikologiaa käsittelevistä teoksista. Seuraavilla pääset hyvään alkuun:

Häkkinen, Kaisa: Mistä sanat tulevat (SKS, 1990)

Kotilainen, Lari: Kielen elämä : Suomen kieli eilisestä huomiseen (Siltala, 2016)