Otsikko
Tarvitsisin valmisteilla olevaa kirjaani varten seuraavan tiedon: minä vuonna ilmestyi Hugo Prattin sarjakuva nimeltä Corto Maltese Etiopiassa? Entä minä…

Kysytty

Tarvitsisin valmisteilla olevaa kirjaani varten seuraavan tiedon: minä vuonna ilmestyi Hugo Prattin sarjakuva nimeltä Corto Maltese Etiopiassa?
Entä minä vuonna se ilmestyi suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osoitteesta http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/corto_maltese.html selviää seuraavat tiedot:
Le Ettopiche / Les Ethiopiques - 1972-1973 [Julkaistu ensimmäisen kerran jatkotarinana ranskalaisessa Pif-lehdessä elokuusta 1972 huhtikuuhun 1973. Ensimmäinen julkaisukerta albumina 1978.]
Corto Maltese Etiopiassa - 1986 / Jalava -- (93 s. mv)
- toinen painos nimellä Etiopialainen romanssi - 1999 / Jalava -- (96 s. mv)
Sisältää tarinat:
Jumalan, armeliaan Armahtajan nimeen -- (20 s.)
Armonlaukaus -- (20 s.)
Ja Romeoista ja Julioista -- (20 s.)
Rufijin leopardimiehet -- (20 s.)