Otsikko
Kun Kysy.fi-palsta loppui, jouduitteko te, tämän Kysy kirjastonhoitajalta-palstan vastaajat toivottoman urakan eteen? Täällähän kysellään nykyään kaikkea…

Kysytty

Kun Kysy.fi-palsta loppui, jouduitteko te, tämän Kysy kirjastonhoitajalta-palstan vastaajat toivottoman urakan eteen?
Täällähän kysellään nykyään kaikkea mahdollista antiikkiesineiden arvosta kissankasvattamiseen.
Itsekin kysyn.
Entä kuka oikeastaan vastaa kysymyksiini? Pistän paikkakunnakseni rehellisesti NN mutta minkä paikkakunnan kirjastonhoitajat loppujen lopuksi vastaavat kysymyksiini, jos oman paikkakunnan kirjastotäti/setä ei satu vastausta tietämään?
Ja miksi ette julkaise kaikkia kysymyksiä/vastauksia täällä muiden luettaviksi?
Kiitti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty
Kysy kirjastonhoitajalta -vastauksiin voi tutustua arkistossamme. Siellä on kysymyksiä ja vastauksia palvelumme alkuajoista saakka eli vuodelta 1999. Tutkimalla niitä näyttää kyllä siltä, että meiltä on kysytty aika samantyyppisiä kysymyksiä ihan palvelun alkuajoista saakka. Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa vastataankin vain tietopalvelukysymyksiin, meidän tehtävämme on opastaa tiedonhakijaa oikeiden lähteiden äärelle, joten palvelumme ei ole muuttunut Kysy.fi:n lakkauttamisen myötä juurikaan. Keskustelutyyppiset kysyjät on ohjattu keskustelupalstoille ja meidän palveluperiaatteemme on pidetty kirjastoammattilaisten työhön ja ammattitaitoon rajattuna. Lisätietoa Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun toiminnasta löytyy infosta, https://www.kirjastot.fi/kysy/tietoa-palvelusta. Infosta löytyy myös toimintakertomuksia, joista voi tutkia, miten kysymysten määrät ja sivuston katselumäärät ovat muuttuneet, https://www.kirjastot.fi/kysy-kirjastonhoitajalta-toimintakertomukset. Palveluamme koskevista kysymyksistä on koottu usein kysytyt kysymykset -kokoelma, josta löytyvät vastaukset mm. esittämiisi kysymyksiin, https://www.kirjastot.fi/kysy/kokoelmat/kysy-kirjastonhoitajalta-palvel… Lisää vastauksia Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta löytyy asiasanalla Kysy kirjastonhoitajalta, https://www.kirjastot.fi/kysy/asiasanat/k/kysy-kirjastonhoitajalta
4 ääntä

Kommentit

Missä se arkisto on? Miten sinne pääsee?
Jos se on asiakkaiden käytettävissä, voisiko sen lunkin laittaa selvästi näkyville?