Otsikko
Onko sesam-kasvi vilja vai pensas?

Kysytty

Onko sesam-kasvi vilja vai pensas?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seesami kuuluu seesamikasvien heimoon, joka puolestaan kuuluu lamiales-lahkoon, joka kuuluu kaksisirkkaisten (Magnoliopsida) luokkaan.  Heinäkasvit, kuten viljat, taas kuuluvat yksisirkkaisten luokkaan.

Seesami ei ole pensas, sillä pensaat ovat lähtökohtaisesti puuvartisia. Sen sijaan monet yritit kuuluvat samaan lamiales-lahkoon kuin seesami.

Lähteitä:
Seesami – Wikipedia
Sesamum indicum L. taxonomic classification (CABI, 2017) | Download Scientific Diagram (researchgate.net)