Tarvitsen yleisluontoista tietoa Turun entisen sokeritehtaan kiinteistöstä, historiasta, suunnittelijasta, omistajista jne. Kiinteistön nykyinen nimi on…

Kysytty

Tarvitsen yleisluontoista tietoa Turun entisen sokeritehtaan kiinteistöstä, historiasta, suunnittelijasta, omistajista jne. Kiinteistön nykyinen nimi on Kiinteistö Oy Auransilta ja osoite Läntinen Rantakatu 7.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sokeritehtaan talosta ja sen historiasta löytyy tietoja Harri Kalvan teoksesta Muuttuva kaupunki: Turku eilen ja tänään: 3 (1976). Myös sokerinvalmistuksen historiaa koskevissa teoksista Runar Urbans: "Sokeri Suomessa 1500-1917" (1968), Heikki Hongisto:"Kaksisataa vuotta toppasokeria:kekosokerin valmistus Suomessa 1758-1957" (1987) sekä "Finlands sockerindustri 1756-1956: 200 år sockerindustri" (1956) löytyy tietoja myös entisestä sokeritehtaan talosta.