Tällä kertaa kysyisin, milloin yhdistyksiä on Suomessa perustettu eniten? Olen ymmärtänyt, että itsenäistymisen jälkeen syntyi paljon yhdistyksiä eli onko…

Kysytty

Tällä kertaa kysyisin, milloin yhdistyksiä on Suomessa perustettu eniten? Olen ymmärtänyt, että itsenäistymisen jälkeen syntyi paljon yhdistyksiä eli onko jossain olemassa tilastoa yhdistyksen perustamismääristä/vuosi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Patentti- ja rekisterihallitukset sivuilta löytyy tilastoa muutamilta vuosilta sekä yhdistysten ja uskonnollisten yhdyskuntien lukumääristä että rekisteröityjen uusien yhdistysten ja uskonnollisten yhdyskuntien lukumääristä (vuodet 2015-2019):

https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/yhdistysrekisterintilastoja/tilastoarekisteroidyistauusistayhdistyksistajauskonnollisistayhdyskunnista.html

https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/yhdistysrekisterintilastoja/lukumaaratyhdistysrekisterissajauskonnollistenyhdyskuntienrekisterissa.html

Patentti- ja rekisterihallituksesta neuvottiin kysymään pitemmästä aikajanasta suoraan heiltä sähköpostitse: neuvonta.yhdistysasiat@prh.fi  Mukaan omat yhteystiedot (sähköpostiosoite ja puhelinnumero).