Miten löydän Raahen kaupungin muuttoliikkeen tilastoja (lähtömuutto ja paluumuutto) pitkänaikavälin tilastona. Voisitteko neuvoa.

Kysytty

Miten löydän Raahen kaupungin muuttoliikkeen tilastoja (lähtömuutto ja paluumuutto) pitkänaikavälin tilastona. Voisitteko neuvoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosittaiset muuttoliikkeen tilastot löytyvät Väestönmuutokset kunnittain –julkaisusta, joka on ilmestynyt vuodesta 1976 lähtien. Voit tiedustella julkaisun saatavuutta lähikirjastostasi.

Internetissä Raahen kaupungin muuttoliikkeen tilastot ovat nähtävissä vuodesta 1980 alkaen Tilastokeskuksen tilastopalvelun kautta osoitteessa http://statfin.stat.fi

Tässä ohje kuinka löydät tarvitsemasi tiedot:

Valitse vasemmalta aihealue Väestö, valitse esiin tulevasta listasta Väestötilastoja alueittain 1980->. Klikkaa linkistä Valitse muuttujat. Valitse Väestötieto-välilehdeltä kohdat Kuntien välinen tulomuutto, Kuntien välinen lähtömuutto ja Kuntien välinen nettomuutto. Voit valita samanaikaisesti useita eri vaihtoehtoja pitämällä vaihtonäppäintä alhaalla. Välilehdeltä Alue löydät kunnat aakkosjärjestyksessä. Vuosi-välilehdeltä voit valita haluamasi vuodet.

Jos tarvitset aineistoa pidemmältä aikaväliltä, voit tiedustella asiaa suoraan Tilastokirjastosta http://www.stat.fi/tk/kk/index.html . Tilastokeskuksesta kerrottiin, että väestönmuutostilastoja on saatavissa jopa vuodesta 1865 lähtien. Aineistoa säilytetään Tilastokirjaston lukusalissa.