Tahtoisin tietää mistä nimi Monica on lähtösin,kellä se on ollut ekan kerran,yms tietoa,mitä vain löydät/tiedät. Sen tiedän,että nimi tulee Espanjasta,ja…

Kysytty

Tahtoisin tietää mistä nimi Monica on lähtösin,kellä se on ollut ekan kerran,yms tietoa,mitä vain löydät/tiedät. Sen tiedän,että nimi tulee Espanjasta,ja ainakin Santa Monica,tulee kirkkoisä Agustinuksen äidin Monica hippolaisen mukaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietosi kirkkoisä Augustinuksen äidistä, Monica Hippolaisesta ovat ihan oikeat. Pentti Lempiäisen Suuressa etunimikirjassa kerrotaan lisäksi nimen Monica kohdalla: merkitys tuntematon, mahdollisesti kreik. yksinasuva naiserakko tai lat. kehottava.