Suomennan parhaillaan ruotsalaisen Tmara T:n romaania Ciona en självbiologi. Siinä kerrotaan mm.lastenkirjasta,jonka sankari on Pascal-niminen poika, jolla on…

Kysytty

Suomennan parhaillaan ruotsalaisen Tmara T:n romaania Ciona en självbiologi. Siinä kerrotaan mm.lastenkirjasta,jonka sankari on Pascal-niminen poika, jolla on punainen ilmapallo. Mikä kirja on kyseessä? onko sitä suomennettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Albert Lamorissen kirja Punainen ilmapallo (ranskaksi le ballon rouge, ruotsiksi den röda ballongen).Ainakin tässä kuvakirjassa seikkailee Pascal -niminen poika (suomennoksessa pojan nimi tosin on muutettu Henriksi).
Tiedon siitä, mistä kirjastoista kirjaa löytyy, saat pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokannasta osoitteesta www.helmet.fi
Ranskankielistä ja suomenkielistä versiota löytyy mm.Kallion kirjaston kokoelmista.
Jos olet hankkinut kirjastokortillesi pin-koodin, voit jättää kirjasta myös varauksen helmet-tietokantaan.Tai voit tulla kirjastoon tekemään varauksen.