Mikä olisi satukirja / lasten kuvakirja, ehkä 1950-1960-luvulla. Uusi painos joskus 1980-luvun alussa. Tarina keroo pienestä intiaanipojasta joka etsii…

Kysytty

Mikä olisi satukirja / lasten kuvakirja, ehkä 1950-1960-luvulla. Uusi painos joskus 1980-luvun alussa. Tarina keroo pienestä intiaanipojasta joka etsii itselleen hevosta. Hän etsii sitä monesta paikasta ja nukahtaa väsyneenä. Lopussa hevonen löysi intiaanipojan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on varmaankin vuonna 1964 suomeksi ilmestynyt (2. p. 1976) Margaret Friskeyn kirjoittama ja Katherine Evansin kuvittama Pikku Nopsajalka ja hänen hevosensa. Kirjassa Nopsajalka etsii turhaan itselleen hevosta. Isä neuvoo häntä ajattelemaan kuin hevonen: niinpä pikku Nopsajalka etsii itselleen mukavan, varjoisan paikan ja nukahtaa. Silloin hevonen löytää Nopsajalan.