Runoilija södergranilla on runo, joka kertoo valkoisesta hevosesta. En löydä sitä hakusanoilla. Voinko saada tiedon asiasta, jos sellainen runo on olemassa?…

Kysytty

Runoilija södergranilla on runo, joka kertoo valkoisesta hevosesta. En löydä sitä hakusanoilla. Voinko saada tiedon asiasta, jos sellainen runo on olemassa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kävin pikaisesti läpi Edith Södergranin runokokoelmia, mutta en löytänyt runoa valkoisesta hevosesta. Ajattelin että voisit kuitenkin tutustua seuraaviin teoksiin:

Eeva-Liisa Mannerin hevosaiheiset runot on koottu teokseen Hevonen minun veljeni (Tammi 1988). Nopeasti katsoen runojen hevoset olivat kyllä enimmäkseen mustia.

Helvi Hämäläisen kokoelmassa Punainen surupuku (Wsoy 1958) on osasto Valkea hevonen, jonka ensimmäisessä runossa, Pilvenpyydystäjä, esiintyy valkea hevonen.

Ritva Haavikko on julkaissut teoksen Hevonen taiteessa, runoudessa, historiassa (WSOY 2003).

Toivottavasti nämä auttavat sinua eteenpäin.