Minulla oli 80-luvun lopulla suuri paksu satukirja, jota koitan kuumeisesti metsästää. Ongelma on se, että muistan vain siinä olleen satu vuoden jokaiselle…

Kysytty

Minulla oli 80-luvun lopulla suuri paksu satukirja, jota koitan kuumeisesti metsästää. Ongelma on se, että muistan vain siinä olleen satu vuoden jokaiselle illalle (eli noin 365) ja että sen kannessa oli vaaleanpunaista. Kukaan perheenjäsenistäni ei muista siitä sen enempää eikä googlettaminen hakusanoilla "satukirja" ja "iltasatuja" auttanut. Tiedän tunnistavani kannen kun näen sen.. Olisiko mitään ideaa mikä se olisi voinut olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1980-luvulla ilmestyi Kirjaliton kustantamana kirja Nukkumatti kertoo 365 hyvänyön satua. Sitä ei valitettavasti ole Hämeenlinnan kirjaston kokoelmassa, joten en voi tarkistaa kantta. Sivuja oli 237, joten kohtuullisen paksu se on ollut. Googlen avulla löytyi tällainen kuva: http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=972523. Näyttääkö tutulta?

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Voisikohan kyseessä olla Kun ilta ehtii... satu vuoden jokaiseksi illaksi (Nora Rutanen 1985)?