"Pasilan kirjavarasto" tulee usein sijaintipaikaksi kirjoja etsiessä. Sieltä voi varata kirjoja, mutta voiko sinne myös mennä lainaamaan? Vai onko tila…

Kysytty

"Pasilan kirjavarasto" tulee usein sijaintipaikaksi kirjoja etsiessä. Sieltä voi varata kirjoja, mutta voiko sinne myös mennä lainaamaan? Vai onko tila suljettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pasilan kirjasvarasto eli HelMet-kirjavarasto on avoinna keskiviikkoisin klo 13–18 aikavälillä 11.1.–23.5.2012. Silloin sinne pääsee itse katsomaan varaston valikoimia ja myynnissä olevia poistokirjoja. Varastoon pääsee Pasilan kirjaston pääoven vieressä olevalla hissillä.

Muuna aikana kirjavarastoon pääsee tutustumaan vain siitä erikseen sopimalla, mutta koko Pasilan kirjaston aukioloajan varastosta saa kyllä kirjoja. Jos huomaat jonkin kiinnostavan kirjan varastossa ja haluat tulla noutamaan sen Pasilan kirjastosta, voit pyytää kirjaa Pasilan kirjaston palvelutiskiltä tai voit soittaa etukäteen varastoon numeroon 09 3108 5230. Puhelimitse varaaminen on maksutonta, kun tulet hakemaan kirjan Pasilan kirjastosta. Tiskiltä tilattuna kirja tulee yleensä muutamassa minuutissa, jos se vain on oikealla paikallaan.

HelMet-kirjavaraston sivut löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/pasila/helmet_kirjavarasto/.