Olen lainannut pari kirjaa koulukäyttöön eli kirjat ovat olleet ihan kunnon lukiokirjoja. Tarvitsisin kirjoja jakson loppuun asti mutta en pysty pidentämään…

Kysytty

Hei, olen lainannut pari kirjaa koulukäyttöön eli kirjat ovat olleet ihan kunnon lukiokirjoja. Tarvitsisin kirjoja jakson loppuun asti mutta en pysty pidentämään netin kautta lainaani. Pystynkö mitenkää pidentää lainaani n. 17 päivällä jos menen puhumaan kirjastonhoitajille? Lukiokirjat ovat nykyään niin kalliita, että halvin ja nopein tapa saada lukiokirjoja on lainata ne kirjastosta :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asia riippuu siitä, onko kirjoissa varauksia. Jos varauksia ei ole, voit lainata kirjastot uudelleen kirjaston palvelutiskillä, vaikka ne olisi uusittu jo kolme kertaa. Sen jälkeen kirjoja voi uusia netin kautta jälleen uudet kolme kertaa. Varattuja kirjoja ei voi kuitenkaan uusia lainkaan, koska toiset lainaajat kaipaavat niitä. Hekin saattavat tarvita niitä opintoihinsa.