Otsikko
Päässäni on soinut taas pitkästä aikaa laulunpätkä, jossa lausutaan mm. näin: "Kalevi haluaa tuon raketin punaisen" Ja jotenkin kuulen siinä Brita Koivusen…

Kysytty

Päässäni on soinut taas pitkästä aikaa laulunpätkä, jossa lausutaan mm. näin: "Kalevi haluaa tuon raketin punaisen"
Ja jotenkin kuulen siinä Brita Koivusen äänen. Olen googlnnut ja etsinyt. Mutta en löydä! Joten ajattelin kerrankin turvautua tähän mainioon palstaan. Eli mikä tätä laulu on (vai onko mikään) ja jos on, niin onko esittäjä Brita Koivunen? Kiva olisi saada koko kipaleen sanat myös.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Kappaleen nimi on "Kalevi kyselee" ja esittäjä on Vieno Kekkonen. Levytys on vuodelta 1963. Laulu alkaa: "Äiti, äiti, hei äiti mitä teet ja miks sä sitä teet". Laulussa toistuu lause: "Nyt Kalevi haluaa tuon raketin punaisen." Tämän jazziskelmän on sanoittanut suomeksi Kari Tuomisaari. Kappaleen alkuperäinen nimi on "Dat dere", ja sen on säveltänyt Bobby Timmons ja sanoittanut Oscar Brown Jr.

En löytänyt suomenkielistä sanoitusta mistään painettuna, mutta sanat voi kuunnella äänitteeltä.

Lähteitä:

Vieno Kekkonen: Kalevi kyselee (YouTubessa):

https://www.youtube.com/watch?v=OgfVACrZ1qM

Fenno - suomalaiset äänitteet 1901-1999:

https://fenno.musiikkiarkisto.fi/