Otsikko
Osaisittekohan auttaa? Olen jo vuosia koettanut etsiä iskelmää, joka tuli radiosta usein, kun olin lapsi joskus 80-luvun lopulla–90-luvun alussa. Kertosäe meni…

Kysytty

Hei, osaisittekohan auttaa? Olen jo vuosia koettanut etsiä iskelmää, joka tuli radiosta usein, kun olin lapsi joskus 80-luvun lopulla–90-luvun alussa. Kertosäe meni näin:

Olen onnellinen, kuulkoot maailma sen, ei synkkä yö voi tulla ylle mun! Olen onnellinen, tunne pelkoa en, kun käydä saan mä rinnallasi sun.

Laulu oli tosi merkityksellinen mulle ja osaan laulaa tuon pätkän edelleen. Muistikuvissa olen yksin kotona, aurinko paistaa, tanssin ja laulan tuota kohtaa "Olen onnellinen.." täyttä kurkkua.

Mielestäni kappaleen esittäjä oli nainen.

Vastaus

Vastattu

Kappale on nimeltään "Onnellinen" ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Raul Reiman. Se alkaa: "Tämä päivä toi sydämeeni rauhan". Kertosäkeessä lauletaan: "Olen onnellinen, kuulkoon maailma sen". Laulun on levyttänyt Eila Pienimäki.

Laulu sisältyy esimerkiksi nuottiin Reiman, Raul: "Lauluja" (Fazer, 1983). Eila Pienimäen esitys löytyy ainakin LP-levyltä Pienimäki, Eila: "Eila Pienimäki" (Finnlevy FL5101, 1982) ja YouTubesta (https://www.youtube.com/watch?v=zxgMunqE5nM).