Haluaisin saada tietoja laulusta, joka kertoo mittarimadosta. Käsitykseni mukaan se hyvin vanha laulu. Olen sen kuullut radiosta oletettavasti 90-luvulla. Se…

Kysytty

Haluaisin saada tietoja laulusta, joka kertoo mittarimadosta. Käsitykseni mukaan se hyvin vanha laulu. Olen sen kuullut radiosta oletettavasti 90-luvulla. Se tuli radiosta ja muistaakseni soitettiin kuulijoiden mielestä positiivisempia lauluja. Mielestäni se ei ollut erityisesti lasten laulu. Haluaisin laulun sanat ja tiedon ketkä ovat sen tekijöitä ja löytyykö se joltain levyltä.

Vastaus

Vastattu

Tarkoitatko kenties "Mittarimato"-nimistä laulua, jonka on säveltänyt ja sanoittanut Enrico Canto (eli Erkki Kanto)? Hän myös esittää kappaleen. Laulu alkaa: "Mä olen mittarimato kierrän maailmaa". Laulusta ei ole kaupallista levytystä, mutta Yleisradiolla on siitä äänite, joka on tehty vuonna 1986. Laulu on kuunneltavissa ainakin tällä hetkellä Areenassa Pikku Kakkosen radiossa ohjelmassa "Mainiot madot" (ohjelman lopussa kohdassa 11:14-14:19).

Muitakin lauluja, joiden nimessä on sana mittarimato, on olemassa. Voit etsiä niitä Yleisradion Fono-tietokannasta. Sieltä voit etsiä kappaleita myös aiheen mukaan. Aiheeksi voit laittaa esimerkiksi sanan mato.

Yleisradion Fono-tietokanta: http://www.fono.fi/

Mainiot madot -ohjelma:

https://areena.yle.fi/audio/1-50192084