Pääkirjasto on yksi juhlavuoden 2017 päähankkeista. Millä tavoin kirjastot ovat mukana/näkyvät/ovat esillä satavuotisjuhlavuoden ohjelmien suunnittelussa?

Kysytty

Pääkirjasto on yksi juhlavuoden 2017 päähankkeista. Millä tavoin kirjastot ovat mukana/näkyvät/ovat esillä satavuotisjuhlavuoden ohjelmien suunnittelussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaankin Helsingin kaupunginkirjaston keskustakirjastoa, joka on Suomen satavuotisen itsenäisyyden juhlavuoden hanke. Keskustakirjaston sivut löytyvät täältä:

http://keskustakirjasto.fi/

Kirjastot ovat muutenkin mukana 100-vuotisjuhlavuotta juhlistamassa. Yhteiseksi teemaksi on valittu identiteetti. Aihetta käsiteltiin Yleisten kirjastojen neuvoston kokouksessa marraskuussa 2014. Neuvosto ja Suomen Kirjastoseura tekevät yhteistyötä vuoden tapahtumien ja teemojen suunnittelussa. Kokouksen pöytäkirjasta löytyy jonkin verran tietoa juhlavuoteen liittyen, mm. Turun kaupunginkirjaston suunnitelmia:

http://www.kirjastot.fi/fi/neuvosto/poytakirjat/2_2014#.VRKao_M8L5o