Otsikko
Osaisitteko suositella jotakin aasialaistaustaista (klassikko)kirjallisuutta? Viimeisimpänä lukemistossa ollut Crazy Rich Asians, ja katselussa Oscar-voittaja…

Kysytty

Osaisitteko suositella jotakin aasialaistaustaista (klassikko)kirjallisuutta? Viimeisimpänä lukemistossa ollut Crazy Rich Asians, ja katselussa Oscar-voittaja Parasite, ja näistä innostuneena etenkin Japanin ja Korean kulttuuri alkoi kiinnostaa enemmänkin.
Luen mielelläni englanniksi, etenkin jos alkuperäisteos on julkaistu englannin kielellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä listattuna sekä nykykirjallisuutta että Nobel-voittajia muutamasta Aasian maasta. Lisää luettavaa löytää esimerkiksi etsimällä kiinnostavan maan mukaan osoitteesta https://www.kirjasampo.fi/fi.

Japani:
Yasunari Kawabata: Kioto, Tuhat kurkea, Vuoren jyly, Lumen maa
Natsume Soseki: Kokoro

Kenzaburō Ōe: M/T ja kertomus Metsän ihmeestä, Hikarin perhe
Haruki Murakami: Kafka rannalla, 1Q84, Norwegian wood, Värittömän miehen vaellusvuodet
Hiromi Kawakami: Sensein salkku

Takashi Hiraide: Kissavieras
Yoko Ogawa: Professori ja taloudenhoitaja
Ihara Saikaku: Kirsikkatyttö
Junʾichirō Tanizaki: Avain, Makiokan sisarukset

Etelä-Korea:
Kyung-sook Shin: Pidä huolta äidistä, Hovitanssija, Jään luoksesi
Han Kang: Vegetaristi, Ihmisen teot

Sun-mi Hwang: Kana joka tahtoi lentää

Kiina:
Mai Jia: Pimeä voima, Koodinmurtaja
Yu Hua:
Xu Sanguanin elämä ja verikaupat, Elämänkaari
Murong Xuecun: Unohda minut tänä yönä, Chengdu
Gao Xingjian: Vaarin onkivapa, Sielun vuori, Vapaan miehen Raamattu
Mo Yan: Seitsemän elämääni, Punainen durra, Viinamaa
Li Yiyun: Yksinäisyyttä kalliimpaa
Lisa See: Lumikukka ja salainen viuhka

Vietnam:
Kim Thúy: Ru, Vi

Malesia:
Rani Manicka: Jasmiinin tuoksu