Osaatteko sanoa, mikä tämä käärme on suomeksi: Hierophis viridiflavus; englanniksi green whip snake ja ruotsiksi gulgrön pisksnok? Tämä on Italiassa esiintyvä…

Kysytty

Hei! Osaatteko sanoa, mikä tämä käärme on suomeksi: Hierophis viridiflavus; englanniksi green whip snake ja ruotsiksi gulgrön pisksnok? Tämä on Italiassa esiintyvä käärmelaji.

Kiitos paljon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matelijoiden ja sammakkoeläinten nimistötoimikunnan laatiman Euroopan sammakkoeläinten ja matelijoiden suomalaiset nimet -listan mukaan Hierophis viridiflavus on suomeksi piiskakäärme.

http://www.herpetomania.fi/nimisto/euroherpit.html