Opiskelen Helsingin ammattikorkeakoulusta ja etsin teos-esimerkkiä kirjallisuuden tunnille seuraavasta aiheesta: Oodi, 1700-luvun englannin kirjallisuus. En…

Kysytty

Hei!

Opiskelen Helsingin ammattikorkeakoulusta ja etsin teos-esimerkkiä kirjallisuuden tunnille seuraavasta aiheesta: Oodi, 1700-luvun englannin kirjallisuus.

En ole löytänyt esimerkkiä sivuiltanne enkä muualtakaan internetistä. Olisi hienoa jos teillä olisi aikaa auttaa. Teoksen nimi aihealueesta riittää, sen jälkeen varmasti löydän itse lisätietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa MAAILMANKIRJALLISUUDEN kultainen kirja 3 : Englantilaisen kirjallisuuden kultainen kirja (1933) on suomennosnäytteitä englantilaisesta kirjallisuudesta kautta aikojen. 1700-luvun näytteiden joukossa on mm. William Collinsin (1721-1759) oodi Illalle (Evening) s. 342-343. Kirjassa esitellään myös muita ko.aikakauden runoilijoita. Esim. teoksesta Kansojen kirjallisuus, osat 5 ja 6, saat taustatietoa aiheellesi. Kirjojen sijanti- ja saatavuustietoja pääkaupunkiseudulla voit katsoa Plussa-tietokannasta
http://www.libplussa.fi/