Helppolukuisia lapsille suunnattuja englanninkielisiä kirjoja?

Kysytty

Hei!

Mitä helppolukuisia lapsille suunnattuja englanninkielisiä kirjoja on saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kenties sopivia voisivat olla jotkut näistä kirjoista:

- Bauer, Marion Dane. Rain (2016), Snow (2016), Wind (2016).

- Cole, Stephen. Monstar-kirjat

- Gibbons, Alan. Weird spooky day (2016) ja Weird snowy day (2016).

- Gough, Julian. Rabbit & Bear -kirjat.

Helppolukuisia englanninkielisiä lastenkirjoja on ilmestynyt muun muassa Early reader-, Ready to read- ja Golden books -nimisissä kirjasarjoissa.

Oulun seudun OUTI-kirjastojen verkkosivuilla teoksia voi hakea esimerkiksi asiasanalla lastenkirjallisuus. Voit tehdä suoraan tarkennetun haun tai rajata hakutulosten vasemmalta puolelta listasta haluamiasi ominaisuuksia. Helppolukuisia englanninkielisiä lastenkirjoja löydät valitsemalla alasvetovalikosta aineistotyypiksi kirjan, kieleksi englannin ja genreksi helppolukuiset kirjat. Valikoista voi rastittaa muitakin kohtia, jos haluaa rajata hakua vielä esimerkiksi aiheen mukaan.

Voit hakea myös suoraan kirjasarjan nimellä, esimerkiksi "Early reader". Jos toiveissa ovat englanninkieliset kuvakirjat, aseta haussa genreksi kuvakirjat ja kieleksi englanti. Myös satukirjat-genreä kannattaa kokeilla.

Hakuun pääset täältä:

https://outi.finna.fi/