Etsiskelen noin 7 - 11 -vuotiaille sopivia uusia tai vanhoja kirjoja, joissa liikutaan musiikin maailmassa, bändien tai soittamisen tai laulamisen kautta…

Kysytty

Hei!

Etsiskelen noin 7 - 11 -vuotiaille sopivia uusia tai vanhoja kirjoja, joissa liikutaan musiikin maailmassa, bändien tai soittamisen tai laulamisen kautta. Lähinnä siis etsin fiktiivisia juttuja, lastenromaaneja tms, en niinkään tietokirjoja.

Osaisitteko vinkata tällaisia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä ensin joitakin helppolukuisia, aloitteleville lukijoille sopivia kirjoja:

Arrigan, Mary: Oopperaa rakastava leijona
Grindley, Sally: Tähtikissa Mussu
Gutman, Dan: Mieletön musamaikka
Paksuniemi, Petteri: Trubaduurikeikka
Parvela, Timo: Ella ja Paterock
Ritchie, Alison: Pontus Pupusen Poppoo
Rodgers, Frank: Herra Kroko rokkaa
Wallace, Karen: Kipinäinen musisoi

Sujuvammin lukeville:

Gahrton, Måns: Rosan elämää -sarja
Jefferies, Cindy: Tähtikoulu-sarja
Kallioniemi, Tuula: Pätkämäen Tonnikihot
Peltoniemi, Sari: Soita minulle, Kukka Kaalinen
Puikkonen, Arja: Zum Zum; Minä ja Mozart
Romppainen, Katariina: Salainen sähkökitara; Sääskentapporock; Rokkisokki
Stehn, Malin: Starlight-sarja