Onko William Carlos Williamsin runosta The Descent olemassa suomennosta? Miten siinä kuuluu runon alku "The descent beckons/as the ascent beckoned."?

Kysytty

Onko William Carlos Williamsin runosta The Descent olemassa suomennosta? Miten siinä kuuluu runon alku "The descent beckons/as the ascent beckoned."?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaa siltä, että runoa ei ole suomennettu. William Carlos Williamsilta on suomennettu yksi kokoelmallinen runoja: Kevät ja kaikki: runoja vuosilta 1917-1962 (1999). Siinä runoa ei ole. Linkki maailman runouteen -runotietokannan (http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/esittely/) kautta löytyy tieto monista hänen runosuomennoksistaan eri antologioista ja lehdistä. Kysymäsi runo ei ole näiden joukossa.