Onko Stefan Oliverin, Moskovan enkeli, dekkari? Se on vakoojatarina.

Kysytty

Hei, onko Stefan Oliverin, Moskovan enkeli, dekkari? Se on vakoojatarina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stefan Olivierin Moskovan enkeli (Geliebte Genossin) on todellisuuspohjainen dekkari, vakoilutarina, jonka tapahtumat sijoittuvat 1940- ja 1950-lukujen Neuvostoliittoon. Teos ilmestyi Yrjö Varpion saksasta suomentamana ensimmäisen kerran vuonna 1969.

Lisää teoksesta voit lukea Kirjasammosta.

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_3059#.WIXbBU00Pcc

0 ääntä

Kommentit

Olen kyllä eri mieltä siitä, mikä on dekkari.

Kyseessä ei ole salapoliisitarina, vaan kuten vastauksessa selitetään, vakoilutarina. Mutta vakoilukin on oikeastaan teoksen sivupiirre, vaan jutussa kerrotaan alun perin saksalaisen naisen elämästä Neuvostoliitossa sodan jälkeen. Tai vakoilu merkityksessä toisten kyttääminen sisältyy niin olennaisena osana Moskovan enkelin elämään, että ei oikeastaan voi puhua edes vakoilutarinasta.